Servei d’Ajuda d’Aliments

El repartiment d’aliments  a les famílies té una periodicitat setmanal; col·laboren en la seva distribució un equip de persones format per la treballadora social i voluntàries i voluntaris que es reparteixen les tasques de transport i recollida d’aliments, triatge, magatzem, repartiment d’ aliments, introducció de dades.

En aquesta tasca es té en compte l’estoc d’aliments i el nombre de beneficiaris de cada família, a fi de fer una distribució equitativa.

Criteris

Tenim en compte el document elaborat  per la Xarxa d’Entitats Cristianes d’acció caritativa i social:

• Acolliment personalitzat i confidencial
  • Respecte profund per la dignitat de la persona
  • Gratuïtat
  • Vetllar el seguiment i acompanyament dels usuaris
  • Promoure llur autonomia
  • Temporització de l’ajuda
  • Coordinació amb altres entitats

Provisió dels aliments

Els aliments provenen de:

•  Excedents de la Unió Europea.
  •  Banc d’aliments de Lleida.
  • Empreses i supermercats.

Organització

Cada dimecres un grup de voluntaris  va al banc d’aliments de Lleida a recollir els aliments frescos setmanals, els reparteix en les caixes que estan classificades segons el nombre de components de les famílies, s’hi afegeixen a més,  aliments  donats per supermercats del barri i pa cedit per forns propers.
Un cop al mes es reparteixen els aliments procedents d’excedents de la Unió Europea, són   productes de llarga durada, oli, conserves, llegums…També mensualment fem arribar a les usuaries aliments provinents del Gran Recapte, que gestiona el Banc d’Aliments.

El repartiment d’aliments es fa cada dijous al matí.

20161222_111339_hdr20161222_111328_hdr
20161222_111352_hdr20161222_111440_hdr